Monday, November 10, 2008

Jordskokk og Reddik





























Har alltid hatt lyst til å dyrke jordskokk, den heter 
Helianthus tuberosus på latin og er i slekt med solsikken.
Den blir ganske høy, får en masse gule blomster og danner 
rikelig med rotknoller som eg pleier å bake i ovnen.
Her ser du bilde av jordskokk og koriander som eg tok igår,
og et bilde av reddik som er kommet i blomst.
Gøy å blogge syns eg, og så får eg jo brukt norsken min,
den ikke er i bruk hver dag for tiden siden jeg bor i Australia nå.
Herlig å følge med på norske blogger og, får masse inspirasjon på 
mange plan!


1 comment:

Nunne said...

Morn og tak for besøk hos meg.
Kan tenke meg at det er bra å få bruke norsken din.... Artig at du er i Australia. Der har jeg aldri vært! Var på Filippinene for noen år siden. Da sa jeg at neste stopp ble Australia. Men nå tror jeg det blir ISRAEL! Har lyst å dra dit. Kreta og Tyrkia blir jo mest sol og varme... når jeg reiser har jeg lyst til andre ting enn bare ferie... må får SE litt.Oppleve litt..
Ønsker deg en god dag, du e rvel kommet langt på dag? kanskje kveld? vi er bare så vidt ferdig med frokosten og klokka er bare halv åtte, så her har vi dagen for oss... Stikk gjerne innom igjen!
Hilsen fra Nunne.